Ti küldtétek: Külföldi webshopos vásárlás nyűgje

Ti küldtétek: Külföldi webshopos vásárlás nyűgje

Csábító árak, problémás csereszavatosság...

Ebben a cikksorozatban nem említünk bolt/áruházlánc/webshop és márka neveket, ugyanis nem célunk más gyártók és forgalmazók rossz színben való feltüntetése.

Hello Atis!

Az elmúlt közel 10 évben rendszeresen vásároltam külföldi webshopokról. Volt, hogy csak magamnak, volt, hogy többen is összeálltunk a csapatból és így még a postaköltség is szétoszlott. Az esetek 80%-ban semmi baj nem volt, azon kívül, hogy általában nem ért ide a küldemény az előre ígért időpontban, illetve manapság már a 4-5 hetes csúszás sem ritka. Az elmúlt évben 3-4 alkalommal is rendeltünk egy bevállt webshop-ról és sajnos egy-egy termék minősége hagyott kívánnivalót maga után. Az itt említett webshop vevőszolgálata rendesen kommunikált velünk, ám a terméket saját költségen keresztül kellett volna visszaküldenünk nekik, ami jelen esetben drágább volt mint maga a termék. Viszont találkoztunk olyan webshop-al is, ami a panaszlevelünkre nem is válaszolt, pedig minden bizonnyal hamis terméket kézbesítettek számunkra, amit az e-mailben mellékeltem is a számodra. Kíváncsian várom a vélményed a témával kapcsolatban.

Szia Noel!

Az átláthatóság kedvéért, leírom, hogy tengerentúli webshopról/webshopokról van szó, ez pedig olyan alapvető, általános „nyűgöket” rejt magában amit csak az első vásárlás során fog megtapasztalni a vásárló.

Az első és legsarkallatosabb pont, hogy kicsiny országunk „tiltólistás” sok tengerentúli cégnek, azaz egyáltalán nem szállítanak ki hozzánk termékeket. Ennek kézenfekvő oka a magas szállítási költség, (főleg most) ugyanis az gyakran 15-25.000 ezer fortintos összeget jelenthet, a jónak mondható üzletek pedig általában ilyen árakat vagy ennek a dupláját jelentik. (Függ az adott márkától és terméktől) Nem könnyíti meg a helyzetet a magyar posta sem, ugyanis gyakran előfordul, hogy egy termék egy hét alatt eléri az országot, de itthon 2-3 hetet ülnek rajta, erre a fejfájásra pedig senkinek sincsen szüksége.

A COVID-19 miatt jelenleg az egekben vannak a szállítási költségek és jelen állás szerint ez napról-napra feljebb is kúszhat. Újonnan vezették be a VÁM és az ÁFA szigorítást is, tehát már semmilyen megrendelt termék nem csúszik át az ellenőrzés alatt, valamint a kiszállítási idő növekedése is várható az átállás miatt.

De térjünk rá a ténylegesen a webshopokat érintő dolgokra, hiszen még az előző problémák csak sajnálatos száraz tények, addig a többi nyűg is egyszerűen megmagyarázható, amennyiben az adott webshop hajlandó kommunikálni. A legtöbb tengerentúli webshop problémakezelése ugyanis jónak mondható, gyakran a hibás termék visszaszolgáltatása nélkül is hajlandóak a cserére, amennyiben a megérkezést követően azt azonnal jelezzük feléjük. Azonban a rossz méretválasztás, vagy ha csak simán meggondoljuk magunkat már nem az ő hibájuk. A vásárlástól természetesen elállhatunk, de az adott terméket saját költségen kell visszaküldenünk számukra, az pedig garantáltan 15.000Ft. feletti önköltséget jelent, valamint az újboli postázás költsége is minket fog terhelni és persze újra fogunk vámot és áfát is fizetni a szállítási költség után.

A garanciális problémák során ugyanezt az eljárást kell követni, hiszen ha a probléma 1-2 hónap múlva jön ki, az már bevizsgálást igényel, tehát a visszaküldés költsége ismét minket fog terhelni. Érdemes tehát ezt a problémát, mint lehetőséget is szem előtt tartani.

Vegyünk példának egy 100 dolláros kesztyűt, amit az adott webshopon megkapunk mondjuk 70 dollárért. Legyen a szállítási költség egy ideális (és jelenleg kivizelezhetetlen) 50 dollár, azaz a kesztyűnk már 120 dollárba kerül. A vám legyen 10% az áfa pedig 27%, a kezelési költség meg mondjuk 3000Ft. A kesztyű alapára tehát 30.000Ft., a leértékelés során viszont megkaphatjuk 21.000Ft-os áron, mire ideér és befizetünk utána mindent, a kesztyű ára 53.500Ft. lesz! Megéri csere esetén a visszaküldést? Szerintünk sem...

Végezetül küldtél nekem pár képet egy kesztyűről, amit megrendeltél és egy másik ugyanolyan márkájú kesztyűvel összehasonlítva hamisnak vélted. Nos a kesztyű nem hamis, csupán egy régi modell, ami nagyjából 7-8 éve volt utoljára gyártósoron. Az adott márka egy jó ideig a legjobb thai márkának számított, de egy tulajdonos váltás miatt rohamosan csökkeni kezdett a termékek minősége. (Az említett kesztyű, ebből az időszakból való) A márka, minőségben 5 éve tért vissza a maga szintjére, ezek a modellek viszont még számos, főleg ebay-es webshopon megtalálhatóak a mai napig. Az áruk azért jelképes, mert ez egyszer valakinek a shopjában beragadt és kedveményes áron megvált tőle, a gyenge minőség miatt a következő tulajnak sem hozta meg az elvárt sikert szóval ő is megvállt tőle. (A sz*rnak sose lesz gazdája) Ezeket a kesztyűket tehát jobb nagy ívben elkerülni, hiszen már csak a hajlott koruk miatt hajlamosak lesznek az idő előtti széthullásra.

Remélem tudtam segíteni a válasszommal és nem vettem el senki kedvét tőle, hogy webshopon vásároljon. Külföldről viszont azt javaslom, hogy csak és kizárólag itthon elérhetetlen márkát vásárlojunk és kalkuláljuk bele, hogy még a gyári hibák esetén is nekünk kell gondoskodnunk a termék visszaküldéséről!

Ha bármi kérdésed van amiben úgy érzed, hogy segíteni tudnánk a véleményünkkel akkor írd meg azt nekünk az info@premiumfightshop.hu email címre.

Amerika slágerterméke jelenleg is a Mexicoi pajzs, melyet most megvásárolhatsz a webshopon!